V36 Måndag, Tisdag och Onsdag

Måndag 31 Augusti:

Jobb igen då. Fast bara en dag nu. :o)
Sista intervjun idag med de nya tjejerna.
Alltså vi ska juh anställa en ny tjej hos oss och har haft 3 på en andra intervju nu. Har suttit med öch fått intervjua lite. Detta var den allra sista intervjun. Och vi var överens (jag och M) och bestämde oss direkt efter intervjun att B fick börja hos oss. :o)
Kul faktiskt att intervjua folk. Fast lite nervöst är det juh också. Men mest kul. :o)

Det är idag exakt 1 år sedan jag och Jenny gjorde slut. Officiellt.
Sen att det var egentligen "över" long time ago är en helt annan story...
Skönt iaf att vi kan vara vänner fortfarande! :o)


Tisdag 1 September:

Dags för mig för den där intervjun på det nya jobbet i stan. Åker in på morgonen.
Kul att sitta på andra sidan bordet nu och bli intervjuad - när jag själv intervjuat folk senaste dagarna. :o) Ja faktiskt kul. Men ja självklart är man alltid supernervös! Jag hatar verkligen att sälja mig själv.
Intervjun gick rätt bra. Tyckte nog jag gjorde rätt bra ifrån mig. Hade inte förberett mig någonting utan tänkte att jag får bara ta det som det kommer... :o)
Men tjaa, de vill juh ha mig jobbandes hos dem.
Bara för mig att kolla med min chef om jag kan få tjänstledigt från mitt jobb under det här vikariatet. :oS

Ringer min chef ang. tjänstledigheten.
Hon säger nej.
Funkar inte. Jag behövs på mitt jobb. Jahap ja...
Inget mer att göra åt saken. Är kvar på mitt jobb då. Är inte beredd att säga upp mig från mitt jobb för ett vikariat.

Eftermiddagen består av shopping med Jenny!
Jag köper bland annat en jättefin förvaringsbox på MIO. Den är rund och svart med en dödskalle på! :oD Jag har en plan med den - som ska verkställas hos Oskar imorgon när han är på jobbet. :oS
Sen vare lunch på Burger King.
Så handla mat och åka till Nacka.

Lagar tacogratäng till oss.
Blev lite misslyckat.
1. Hade i lite för mycket creme fraiche tror jag.
2. Lät inte maten sitta, stelna till lite innan servering.
Men det var gott ändå. :o)



Onsdag 2 September:

Oskar åker och jobbar.
Äntligen sovmorgon för min del. Ska sova ut!!!
Ehh eller inte!!!! :o(
Oskars grannar sätter igång med renovering vid halv nio! Kör nån golvfräs eller nåt konstant i 3 jävla timmar! Fy fan alltså... :o(
Får gå upp och hitta på nåt...
Han har juh ett nytt spel som jag blivit lite sugen på att testa. Så jag sätter mig och lirar Batman Arkham Asylum hela dagen! Och det är faktiskt väldigt kul! :oD

Jag verkställer även min plan med den fina förvaringsboxen jag köpt.
Lägger undan några av hans saker som jag hittat och irriterat mig på hemma hos honom. Som suttit där bredvid sängen som en nagel i ögat på mig när jag sovit där.
Några av sakerna jag hittade under städningen och blev så sotis av... :oS
Nu får de finna sig i att bli gömda i min låda med dödskalle på. Passande ehh... hahah...
Kanske slipper mardrömmar om dem nu också!?
JA jag hade en "mardröm" under natten... Av nån anledning rensade vi en massa garderober och dylikt och det fanns bland annat nallar och saft fan överallt, bara mer och mer... ehhm sick... wtf!? :oS

På kvällen när Oskar kommer hem får jag smaka på kantareller för första gången i mitt liv! :o)
Han fräser kantareller och bacon på mackor. Väldigt tjusigt.
Smakade gott men kände inte så mycket smak av kantareller faktiskt... så kan inte riktigt säga vad jag tyckte om just kantarellerna. Inte äckliga iaf, obviously. :o)


Oskar får sen fortsätta med sitt Oblivion, som han kört igång med igen. Så fortsätter jag med Batman! :oD

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0