V35 Lördag och Söndag

Lördag 29 Augusti:

Är hos Oskar. 
Vi åker till Forum Nacka.
Planen är väl shopping, till honom.
Vi går runt i butikerna där men hittar ingenting.
Verkligen ingenting! Trist. Vart är alla snygga herrkläder!? :oS
Till slut tröttnar vi och ger upp.
Äter lunch istället.
Det blir pastasallad på ett ställe i Forum.
Min sallad var ingen höjdare. Svåräten sallad. Stora stycken, alldeles för hårdknaprig sallad, svårskuret och ätet... Och ingen kryddning alls av salladen? Jaja... det var mat iaf. Fast rätt trist mat.

Efter lunch hem till Oskar igen. Lite spel. Han lirar Trials, besatt.

Jag blir halvt ihjälskrämd.
När vi står i köket påpekar Oskar plötsligt att jag har något på magen.
Tittar ner. Ser de LÅNGA benen på min mage! Totalpanik!!
Jag skriker rakt ut som värsta skräckfilmen fan. :oS
Sen springer jag in i sovrummet för att skaka av mig insekten.
Står inne i sovrummet och bokstavligen skakar. Vet inte vart jag ska ta vägen. Hoppar till slut in under täcket i sängen och gömmer mig. Ligger och skakar där ett tag. Fy fan....
Uschh var ett tag sen jag fick sån panik... men var inte alls beredd och ja jag har insektsfobi! :o/

Sen lite senare skall jag bli utslängd. Fritidsdags igen för pojkarna hos Oskar.
Jag hinner dock bli skrämd av en av hans polare innan jag dragit! :oS
Satt på golvet i hallen och packade ihop mina grejer när han (P) kom och ryckte upp dörren. Fick lite halvt hjärtattack. Men tjaa... jag var juh tydligen inte tillräckligt snabb på att åka hem... :oS
Kul sätt att träffa hans polare. De kommer och skrämmer mig och jag är osminkad och risig. Hejja. Men orka bry sig. Hans kompisar verkar väl trevliga iaf...

Jag åker hem. Spelkväll hemma.


Söndag 30 Augusti:

Jag är duktig (nåja inte så värst eftersom jag egentligen är lite lite i senaste laget men iaf) och betalar räkningar! Uschh hatar verkligen! Så jävla deprimerande att se alla pengar flyga iväg... :o/

Sedan åker jag in till stan och möter Jenny.
Vi går och shoppar lite.
Jag hittar äntligen en kjol - letat efter exakt en sån hela sommaren. Köper den såklart! Jenny köper en likadan! :oS

Sen är det biodags. Vi ser G.I. Joe.
Den var helt okej. Fast lite överdriven, lite barnfilm över den va...

Efter filmen är det middagsdags.
Vi går och äter asiatisk + mongolisk buffé på Bamboo City.
(Så vitt jag vet ligger väl fan Mongoliet i Asien!? Men jaja...)
Den asiatiska buffén är så klart god. Asiatiskt är väl typ alltid det. Me love. :o)
Dock är den mongoliska biten där man plockar själv rätt ofräsch enligt min mening. Och inga skyltar på vad någonting är. Man får vänta jättelänge och det är bara bökigt och stökigt.
Servicen på hela restaurangen SUGER! Det är den sämsta servicen jag varit med om på en restaurang, faktiskt. Här kan vi inte ens tala om någon service. De är bara virriga, ouppmärksamma och faktiskt rätt otrevliga.

Ett exempel: Bordet bredvid oss blir ledigt. Det kommer nya gäster. Kyparen tar två nya gäster till bordet. De sätter sig, lämnar sina saker vid bordet och skall hämta mat. Då kommer kyparen med två nya gäster och placerar dem vid bordet. Ehh, där de föregående har kvar sina saker...:oS De första kommer tillbaka och de nya får resa på sig. Kyparen ber inte någon om ursäkt. Bara sätter ner menyerna på ett nytt bord och går, som vanligt utan att yttra ett ord. Jag hade fan gått! Visst kan man göra fel men då kan man be om ursäkt också...

Själv fick jag "bara" känna att jag var i vägen för personalen. Hade jag varit så fräck hade jag nog tagit springnota...

Jag lär helst inte gå tillbaka. Även om maten var god var den inte så fantastisk. Får lika god mat om int egodare på andra asiatiska restauranger - men då med bättre service!


Efter maten var man sprickfärdig iaf. Så jäkla mätt!
Vi bestämde oss för att promenera. Så gick till Medborgarplatsen och så Södra station. Hem!

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0