Thaibuffé

I måndags åt jag sen lunch i stan med Jenny, innan jag åkte vidare till Nacka.

Vi åt asiatiskt igen. Provade ett thailändskt buffé - som var rätt värdelöst. :o/
Kommer tyvärr inte ihåg namnet på stället just nu. :oS
Själva restaurangen var fräsch och fin. Alltid nåt. :o)
Bra förutsättningar!
Men skenet bedrar...


Vi var de enda gästerna.
Skönt att ha hela restaurangen för oss själva tänkte vi först. Men icke.
Personalen var oengagerade och satt ute i restaurangen vid borden och verkade tro att det var en fritidsgård. De sprang runt, pratade högt, skrek och tjoade. Ursäkta men hört talas om matro!!? :o/


Själva maten var helt okej men inget mer än så. 
Det var dock personalen som drog ner helheten. Lär inte gå tillbaka dit...
Ha mage att se sura ut sen också när vi ville betala. Visst, kunde juh ha gått utan att pröjsa.. Hade god lust att göra det...
*suck*
Vart har all service tagit vägen!!? Vad händer med alla restauranger i Stockholm!!?
Jag jobbar själv inom service - så jävla svårt skall det fan inte vara!?
Var åtminstone professionella om ni nu inte klarar av att ge BRA service...

Några inhumant höga krav har jag faktiskt inte när jag går ut och äter!

~ Jag vill att servitrisen skall uppmärksamma mig när jag kommer. Alltså inte ignorera en, inte hälsa, göra tusen andra saker samtidigt, inte titta på en ens... Vem vill komma till en restaurang och känna att man stör personalen? :oS
~ Vidare vill jag kunna få någon uppmärksamhet från servitrisen när jag är där och äter. Typ, vill kunna få beställa mat och dricka! Sen kanske man vill kunna beställa något mer under besöket. Och ja, betala vill jag juh egentligen inte - men eftersom man måste det så vill jag gärna kunna få notan! Allt detta vill jag kunna få inom en rimlig tid...
~ Maten skall vara fräsch och det skall vara hygieniskt där maten står!! Gärna god mat också för den delen... ;o)

That's it typ... Tycker det är rätt enkelt att hålla. Har själv jobbat inom restaurang. That's the basics!
Men numera verkar det där som en omöjlighet...
God service = Uppmärksam, professionell och trevlig personal.
Sen kan man juh få extrabra service och det uppskattas juh såklart!!! Men just nu nöjer jag mig gott och väl med the basics... Ja drömma kan man juh...

>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0