More shopping!! :oD

Fredag kvällen var juh lugn. Serier och mys. Sedan tidig sängdags.
Därmed blev förstås lördagmorgonen tidig också.
Drog oss ett bra tag i sängen - men till slut klev jag upp strax efter nio och gick in för att duscha.

Sedan åkte vi rätt tidigt iväg till Sickla för mer shopping. Nu ville Oskar också shoppa. Plus byta skostorlek på skorna han fått i födelsedagspresent, eftersom de visst var jätte-jätte-stora i storleken.
Oskar köpte jeans och en skjorta.
Jag köpte också jeans, ett par till! Och jag som inte ens brukar använda byxor!!! :-O Men Oskar påstod de var fina på mig så jag valde att tro på honom även om jag själv var något tveksam. Ska använda dem, så får vi se om jag vänjer mig vid att se mig själv i stuprörsjeans eller ej... :oS

Efter shoppingen fick det bli thailunch på Korat.
Oskars "lilla meny", 4 små rätter:


Och så min mat. Kycklingspet med jordnötssås.
Och efterrätt var jag tvungen att ta! För att jag ÄLSKAR friterad banan med glass!!!!!!! :oP
Men här fick man fancy stuff. Var inte bara vaniljglass, utan vanilj- och chokladglass. Samt chokladsås ringlat över allting. Var rätt gott först när man smakade men nej, sen vart det bara för mycket med all choklad också. Jag vill bara ha friterad banan, vaniljglass och sirap tack! Mmmmmums... :o)


Och what's up with the portions!?
Varför får man mat för 2 personer? Eller nu för 4 då...  Man mår juh fan illa som fan efteråt för att man ätit för mycket! Trots att man inte ens orkat trycka i sig allt... 
Men jaja, god mat i varje fall. :o) Synd bara att kasta...

Oskar, den veklingen, orkade ingen efterrätt ens. Fick jag vara ensam om minsann!
Tänk om jag orkade bry mig!! Då hade jag inte vågat svulla så där mycket ensam!
Men nu så dels vet han juh vid det här laget redan vilken liten gris jag är (och tycker om mig trots det, hoppas jag ;oP), dels så är jag faktiskt inte fjorton år och orkar oroa mig för vad han ska tänka om jag äter några kalorier för mycket... I love food! Så jag tänker fan inte sitta och peta på två korslagda sparrisar!
Och nej jag har inte planerat att lägga på mig 50kg heller, hell no!
Så länge som min vikt är på nedåtgående känner jag att jag faktiskt får trycka i mig hur mycket godsaker jag vill. :oD
För ja som jag sa, eller vi diskuterade... Det är underligt att annars brukar folk gärna lägga på sig ett antal kilon när dom träffar nån! För då stannar folk hemma och degar & myser och äter snacks. Men jag har gått ner rätt mycket sen vi träffades. Och tjaa vi har mest varit hemma och degat & myst och ätit snacks! Fattar inte hur det kunnat gå men så äre iaf, jag har tappat kilon istället för att lägga på mig. :oD
Oskar tror jag har mask i magen! Hahah...

Jaja...
Efter maten tillbaka hem till Oskar.

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0