Oskars födelsedag!

Jaha ja, nu är jag hemma igen och har laddat in bilderna från kameran till datorn. Så en uppdatering! :o)

Hade juh bytt bort mitt pass på jobbet i torsdags, eftersom Oskar fyllde år. Och åkte hem till honom på kvällen när han slutat på jobbet. Det blev en jävla pärs att ta sig till honom eftersom jag hade MYCKET saker med mig! Ringde förgäves runt och försökte ragga skjuts men antingen kunde folk inte eller så svarade de inte i telefon. Till slut lyckades jag dock få med mig allt på bussen, nätt och jämt. Började dock nästan grina när jag skulle kliva på bussen och typ inte kom fram i gången. Och det var tungt!!! Till slut fick jag ringa och be Oskar att hämta mig vid Södra station, för jag insåg att hur perfekt jag än vill verka så är jag inte superwoman! :o(
Jag hade med mig presenter, mat, tårta, blommor, kläder, dekorations/dukningsgrejer etc.

Väl hemma hos honom fick han då sina presenter! :o)
Här är några av dem:
(Hjärtasken var egentligen inte en födelsedagspresent utan presenten jag hade till honom från 8/9, då vi träffats i ett år. Men då var jag grinig så det blev inte av att jag gav den till honom, hahhah...)



Oskars önskelista var för övrigt så här lång:
- En bra flaska rödvin.
Jag hade opponerat mig såklart...
"Vad kan jag om rödvin!! DU kan juh sånt mycket bättre" ;o)
Men ja... "Du får väl läsa på och hitta nåt gott då".
Mmm visst, personalen på Systemet var INTE till nån hjälp heller kan jag säga. Jag kan fan tydligen mer än dem om vinerna. :oS
Och vad äre för kasst vinsortiment som finns i Södertälje!? Vart är de bättre vinerna!?
En flaska Pinot noir och en Rioja fick Oskar iaf. Och de var rätt goda, enligt mig iaf. :o)



Efter paketöppning fick Oskar sitta och leka i vardagsrummet medans jag skulle fixa middag. Han hade fått önska maträtt.
Jag hade köpt och tagit med mig saker att duka med också.
Ljus och ljuskoppar i mängder, servetter, duk.. och så rosor fick han juh såklart också. :o)
Och så dukade jag i smyg fram en fin romantic dinner till honom i köket. ;oP
Han tvingade mig att posera och va med på bild, även om jag blir stel och mongo när någon annan fotar men jaja...




Maträtten Oskar hade valt var köttfärssås! Så det fick det bli - med tagliatelle.



CUTIE!! ♥



Efter maten sen blev det tårta också. Eller tårtbakelser, eller what ever.
"Skogsbärsbakelserna" var supergoda!!!
Men marsipanmonstrena var rent ut sagt vidriga! Dem pallade vi inte mer än att ta en tugga var av. De smakade enbart smör och socker, utan att överdriva! Fy vad äckliga!



Några av Oskars presenter...

1 flaska Pinot noir och 1 flaska Rioja.

Och så fick han ett sy-kit av mig, så jag (eller han själv om han nu vill ge sig på det) kan laga hans kläder, sy knappar och andra saker... eftersom jag inte alltid kommer ihåg att bära med mig min synecessär till honom vid behov. Inte så kul present men det var bara en liten bonus, hahha...
Och t-shirten här var det som var i hjärtasken, som inte var en födelsedagspresent egentligen. ;o)
MIRA ♥ MIG står det på den - och det var därför som han inte fick den förut när jag var lite suris. Inte för att jag inte ♥:ade honom, utan för att det kändes som fel tillfälle att ge det bara när jag faktiskt var grinig. ;o)



Han har varit en så pass söt och snäll pojke så han fick även en dammsugare (sladdlös ergonomisk designdröm) och skor från Fred Perry.


Kvällen bestod sedan av att dricka upp Riojan, kolla på serier och mysa!!!
Blev inte alltför sen kväll dock, eftersom han skulle trots allt upp och jobba på fredagen igen.

Jag hoppas att han är nöjd och hade en superbra födelsedag, för det är han absolut värd. ♥

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer
Postat av: Petra

halloj mira!

Kul att äntligen få se kort på din guldklimp:-)

Kram Petra (skopunkten)

2009-10-25 @ 12:40:40
Postat av: Oh Mira

Ja det är inte så ofta han vill gå med på att fastna på bild, tyvärr. :oS

Men några gånger har jag lyckats med konststycket! :oP

Här är några fler exempel:

http://ohmira.blogg.se/2009/june/mat-i-overdrivna-mangder.html

http://ohmira.blogg.se/2009/july/grillad-flaskfile-med-klyftpotatis-gronsakss.html

http://ohmira.blogg.se/2009/july/sloa-dagar-o.html

http://ohmira.blogg.se/2009/july/oxfile.html

http://ohmira.blogg.se/2009/july/sa-mysigt-3.html

:o)

2009-10-25 @ 15:44:26
URL: http://ohmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0