10 orsaker till varför du gillar din partner?

Jag är i Nacka, sedan igår.
Vi firade Oskars födelsedag igår! :o)
Eller JAG såg till att vi firade hans födelsedag! ;oD
Klart det ska firas!!!
Vad finns det inte att fira!?
Han som är så bra!

Minns denna challenge jag fick förut för ett bra tag sen nu. Det skulle tydligen vara svårt att komma på vad det är man gillar hos sin partner. Och utseende fick inte räknas med. Men jag lyckades klämma ur mig 10 (eller fler) anledningar till varför jag tycker om honom. Kommer inte ihåg längre vad jag svarade då - men det var nog hårddraget och utan att gå in på små gulliga egenheter något i den här stilen...

10 orsaker till varför jag tycker om Oskar:

1. Bra humor. Han är rolig, lättsam, enkel att umgås med och kan få mig att skratta!

2.
Smart. Inget spånhuvud, utan här finns det något innanför pannbenet och man kan faktiskt föra en vettig konversation. Tycker och tänker saker. Det finns djup. Jag får tuggmotstånd och inte bara någon som håller med om det jag säger och tycker.

3.
Accepterar att jag inte alla gånger är så girly och får inte mig att känna mig dålig för det. Lyckas däremot plocka fram tex husfrun i mig (som jag inte visste fanns där) och jag gillar faktiskt att vara huslig - med honom. Who knew.

4.
Gamernerd. Geek men inte en riktig nörd. Varken sig fake machoman eller nörd med no clue. Har inget behov av att spela cool, utan är sig själv.

5.
Barnslig men inte omogen. Ingen tråkig gubbjävel men inte kvar på fjortisstadiet heller.

6.
Got his shit together. Jobb, bostad etc. Han är en vuxen människa - så jag behöver inte vara hans mamma och hjälpa honom få ordning på sitt liv... Det har han ordning på redan.

7.
Riktigt bra smak! Kläder, musik, spel, serier m.m. Det är viktigt - för jag vill inte behöva göra om någon (till något som kanske inte skulle vara riktigt han i slutändan), utan gillar honom som han är!

8.
Gosig. Mucho important med närheten.

9.
Makes me wanna be good. I alla aspekter. Han är så bra, så jag vill matcha det.

10.
Sättet det känns på när han håller om mig!!! Jag hör hemma i hans armar.

11. Utseendet.
What's there not to like!? :-O
Perfekt kroppsbyggnad. Smal men inte tanig, han är stark. Lagom lång. Tjockt fint hår, blå ögon!
Ska inte gå in närmare på allt jag gillar. ;o)
Helt enkelt freaking hot!

Som sagt hårdraget och utan att gå in på närmare detaljer och små gulliga egenheter, så som bitandet, sång i duschen, hur söt han är nyvaken, hur han dansar när han kör bil etc. ;o)

Kan du specifiera 10 anledningar till varför du gillar din pojk/flickvän? Bör inte vara så svårt?

Nu ska jag byta om och dra iväg på en shoppingspree, samt lunch i stan med Jenny.

Later alligator...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0