Hemma bra, borta ännu bättre? :oS

Igår jobbade jag först. Helvetesdag med städ, plock, städ, plock och ännu mer städ - bara för att våra kunder är lata grisar som inte kan plocka upp skor efter sig själva!

Sen hem - och städa! :oS
För Oskar skulle tydligen våga sig ut i slummen! :o)
En timme hade jag på mig - men jag var trött efter allt städande på jobbet, så tjaa...

Han kom iaf till mgi vid sju och plockade upp mig. Så åkte vi till Rimini och köpte med oss pizza hem till mig. Oh hyrde en film också.
Filmen var SEG! Interview såg vi. Inte särskilt bra alls.
Och så var jag/vi trötta. Jag efter jobbet, Oskar efter 19 dagars jobb antar jag, även om han faktiskt hade ledigt nu äntligen i helgen.

Eller så vart han bara bored to death hemma hos mig - kan nästan förstå det i så fall. Lika bra att sova. För nej, det är inte särskilt roligt hos mig! :o( 
Och jag hatar den här känslan att jag måste underhålla, vara en rolig värdinna och hitta på nåt att göra.. :o/
Nej - helt enkelt - jag trivs bättre att hänga hos honom!
Enda problemet är väl att vi borde vara mer hos mig än vad vi är. För nu blir det så konstigt när vi alltid är hos honom. Det är självklart jättebra att jag trivs hos honom! Men blir så lätt att jag blir för bekväm där, för hemmastadd. Det är redan så jag råkat säga några gånger att jag/vi ska HEM!? När jag menat hem till honom. Har även sagt detta till honom "ska vi åka hem?" typ - men vet inte om han riktigt reagerade på det då. Jag gjorde det iaf och rättade mig snabbt "ehhm till dig". :oS
Jag vill inte tränga mig på heller. Och jag vill inte hamna där jag tar över utan att nån märker det och bara börjar göra om hans hem - men fan när man börjar känna sig hemma så börjar det klia i fingrarna... Ja ni vet, det där tjejiga draget med att "bygga bo"... Men jag försöker hålla mig. Inte börja fixa till HANS hem. Vill inte va en pain in the ass girlfriend heller... :oS
Svårt det där, när man trivs bättre där... men det vore bra ur andra synpunkter om vi vore mer här också. :oS

Vi gick hur som helst och la oss redan vid 22 igår! På en lördagkväll!
Och naturligtvis vaknade pensionärerna vid 5 sen också!
Fast fem är fan för tidigt för att kliva upp ur sängen! Vägra! Så låg och drog oss och halvsov till och från fram till 9.Sen var det legitimt att faktiskt erkänna sig vara vaken!
En sväng förbi Donken och så fick jag skjuts till jobbet.

Ytterligare en jävla hellday på jobbet med ännu mer spring och plock och städ... orka!! Fullt upp hela jävla tiden och det ser ut som skit i butiken, för NEJ man hinner inte med... :o(

M&S var förbi mitt jobb. Hämtade ett par av Markos skor, som jag hade. Inte skor från min butik..
De (bland andra) hade varit till Finland i helgen på kryssning, samt hjälpt Mummi att flytta.
"Varför var inte du med?" Umhh let me think, för ingen frågat mig. :oS

Fick skjuts hem sen av Daniel som kikade in innan stängning. :o)
Och så blev det en joggingtur med honom sen. :o)
I övrigt, segokväll. Har huvudvärk efter jobbet. Blehh...
Åtminstone god middag. Sparade pizzarester från igår! :oP
Imorgon jobb igen, fan.... Sen EN dag ledigt. Längtar.

Uschh nu är jag rätt död. Och skittrött! :o/
Känns nästan som dags för sängen. Kanske kanske att jag orkar läsa lite innan sovdags. Får se.

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0