Att man skall behöva va' rädd!

Ja, som jag skrev igår så var det så skönt och lugnt ute på kvällen, eftersom det var så öde.


Men som jag också skrev så känns det annars oftast tyvärr inte så skönt utan mest bara läskigt. Och inte undra på när det händer såna här saker:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6015190.ab 
:o(
Det är rätt tragiskt att man skall behöva vara rädd när man går ute ensam!
Och nej jag skall inte skriva "när man som tjej går ute ensam!" för visst finns risken för oss att bli våldtagna men killar kan (och blir) juh också överfallna och nerslagna. :o(
Sen är det juh inte bara i mörker eller när det är folktomt som det kan hända saker, vet jag tyvärr av egen erfarenhet, men det ökar juh risken...
Nej uschh... sånt här ska man inte gå och tänka på för mycket! Petetiska idioter skall inte låtas förstöra och påverka ens vardag för mycket. Men nog skall man tänka sig för lite och vara rädd om sig!
Jag brukar tex alltid ringa till en kompis när jag går hem från krogen och då talar jag med jämna mellanrum om ungefär vart jag befinner mig. Jag tror förstås inte att prata i telefon nödvändigtvis avskräcker någon från att överfalla mig men blir jag påhoppad så vet någon iaf VART och kan larma om det.
Nu släpper jag det här och tänker på något roligare!
Tar du några extra försiktighetsåtgärder ibland? Vad och när i så fall?

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0