Tortellinigratäng

Jag hade haft lite små-ångest över maten till middag igår, eftersom jag lovat att laga mat.
Ja för han är juh så bra på att laga mat och gör värsta goda käket, då får jag prestationsångest nu juh... :oS
Kollade till och med lite recept på nätet i förregår kväll och pratade recept med en kompis som tipsa om mat.... och tjaa allt det försvann sen igår iaf, vågade mig inte ens på nåt och sket i det bara...
Satsade istället på att göra något jag lagat innan, istället för att våga mig på ett våghalsigt försök på nåt jag kanske skulle pajja helt...  Men jag ändrade lite på hur jag gjort tidigare och det blev bättre så faktiskt...
Gjorde tortellinigratäng med kassler. Brysselkål och sallad till. Vågade mig till och med på att krydda salladen en massa, som jag nu blivit lärd. ;o)


Det hela var fullt ätbart!
(För mig iaf som inte är någon finsmakare direkt... :oS)
Jag önskar dock att jag vore duktigare i köket än vad jag är.
Måste hitta självförtroendet också och våga börja testa nytt igen...  men det är inte lätt.


>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0