Gårdagens pulkadejt i -15 grader typ!

Igår kväll dejt med Mickis. Pulka och grillning.

Vi stack ut vid halv åtta-tiden nån gång...
En långpromenad ut till nånstans ute i ingenstans (kändes det som för mig, hahah)..



Där är den, backen! Ser minimal ut på bild, hahah...



Himmelen var väldigt fin... försökte fota men blev juh inte så bra bilder.
Man var för stelfrusen om fingrarna. Hahah...







Mickis hade varit så ambitiös och köpt med ved och picknick! :oP
Så hon började med att fixa ihop en brasa. :o)



Gick alldeles utmärkt att få upp eld, trots att hon var orolig för att misslyckas. :o)
Skönt att tina upp tåna vid elden kan jag säga!!!
Och filt och extratröja (som jag fick ha över fötterna) hade stackars tjejen tagit med sig, efter att Daniel tydligen varit på henne om att han litade på att hon skulle ta hand om mig nu och hålla mig varm!
Hahah... Jag är visst hjälplös, "har inget underhudsfett" :oS (ehh joo!!) och klär mig inte tillräckligt varmt själv! ;oP

Och så blev det korvgrillning!!



Så jävla gott med korv - och öl!! :o)



Pulka skulle det juh också åkas! :o)



Släcka elden först bara... sen hemåt!!



Vi beställde fan en taxi hem!!! SÅÅÅÅÅ KALLT!!!
Men vi höll juh på att frysa ihjäl, seriöst, medans vi väntade på taxijäveln som aldrig ville komma!!!!!!
Till slut fick vi beställa en ny taxi för den första idioten var ja just det en idiot!! Hahah...
Kan säga att det var skönt att komma in i den varma taxin sen!
Även fast det började stickas i tåna när de började tina upp! :oS

Väl hemma, först några snabba bilder på hur man sett ut...
Varför i helvete fota' man inte INNAN!!? :oS
Iaf, varma kläder, för mig. Dock inte tillräckligt varma tydligen!
Jeans, linne, stickad tröja, dubbla strumpor, kärringunderkläder, fodrade kängor.
Ja och så hade jag förståss min kappa, fingervantar och öronmuffar också!
Tilläggas skall väl att jag inte satsade på att va snygg utan varm!!!!!!



Vid hemkomsten var varken jag eller kameran i bästa skick. Stelfrusna!
Så här bra blir det då! :oS

Nu dags att dra av sig de kalla kläderna, krypa under täcket och nästan börja grina när fötterna tina upp helt och det STICKS och gud vet vad... AAAJJJJJJ hur som helst!!!


Ja det var en trevlig kväll, faktiskt!!! :o)
Trots frostskadorna... hahah...

>>> M-J



Follow Oh Mira

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0